Wednesday 30 March 2011

Allah Mencipta Langit dan Bumi secara bersusun


Allah SWT berfirman di dalam Surah As Sajdah: 4:

Maksudnya:" Allah yang mencipta langit dan bumi dan apa yang ada diantara keduanya dalam enam masa, kemudian Dia bersemanyam di atas 'Arasy."

(Surah As Sajdah:4)

Jelas di sini, Allah SWT mencipta alam ini selama enam hari. Mungkin ada yang tertanya mengapa Allah tidak siapkan dalam masa yang pendek, adakah Allah tidak mampu? Sudah tentu jawapanya mustahi Allah itu lemah.


"Keindahan Alam Allah swt menunjukkan Keesaan dan Keagungan Allah dalam mencipta sesuatu ciptaan dimuka bumi ini mahupun dialam semesta... Sesungguhnya Allah itu Maha Pencipta lagi Maha Berkuasa"

Hal ini menunjukkan kerja-kerja tersusun itu amat penting. Tidah mencampur-adukkan antara tugas dengan tugas yang lain. Semua kerja tidak mungkin dapat diselesaikan sekali gus, tetapi bagi Allah tidak mustahil..


Simple Image Manipulation Using Ps CS5
Bagi seorang pekerja juga mestilah memastikan semua kerja dibuat secara teratur. Sistematik itu adalah asas kecemerlangan dalam pekerjaan. Bukan kerja-kerja sahaja perlu diurus dengan baik, malah masa yang ada juga perlu dimanfaat dengan bijak. Segala dokumen penting perlu diasingkan dan diletakkan dalam fail-fail berasingan. Ini adalah contoh pengurusan yang baik..


"Sistematik itu adalah asas kecemerlangan dalam pekerjaan"


Selamat Beramal....

Wallahu a'lam....

(Dipetik dari buku berjudul Merobos Sempadan Diri)

3 comments:

  1. gambar nie ambik kat pantai sg lurus kn? tp xpenah pown tgk de burung lalu..
    :(
    but nice pic

    ReplyDelete
  2. yup.. brung tu xwujud pun sbnrnya.. manipulation ja.. edit masuk ja... hehe..

    ReplyDelete